Давно мріяв мати екстремально широкий кут. І от зустрічайте:
Samyang 8mm.
- Фокусна відстань: 8mm;
- Діафрагма: f1/3.5;
- Фокусування: Ручне;
Тут він встановлений на плівковій повнокадровій камері
Київ 19. Але то лиш для демонстрації. Лінза розроблена для фотоапаратів з
кропнутою матрицею. Я знімаю ним на камеру
Nikon D3200.
Чесно кажучи, поставивши його перший раз на тушку, був дуже здивований кутом огляду.

До цього, коли мені потрібно було збільшити кут огляду, я просто робив серію знімків (іноді вертикальних, іноді кілька рядів), а потім з’єднував її програмно в панораму. Мені це трохи набридло. Та й не завжди є можливість сфотографувати - сюжет поки той статичний. Нюансів багато, наприклад:
- Вітер. Той може ганяти хмари, і панорама не склеїться. Рух гілок, трави, диму також не завжди сприймався автоматикою
- Проблеми з заміром експозиції. Коли на перший погляд панорама склеїлася, потім я часто помічав місця "швів"
- Фокусування. Якщо не використовувати ручне фокусування, або лок фокусування, потім може виявитись, що різні шматки фотографії мають різну різкість
- Ефект паралаксу. Часто при склейці панорами деякі об'єкти, особливо ті, що знаходяться близько, виглядають по різному на двох кадрах через те, що зняті під різним кутом. Знову ж таки це проблема при склейці панорами.
- Обертання землі, при зйомці зірок та місяця. Так, і таке буває. При чому тут, насправді, проблема не одна.
- Рух зірок та місяця. При зйомці вночі зазвичай вимагається тривала експозиція. При експозиції більше 30 секунд стає помітно треки від зірок. Що знову завадить при склейці панорами
- Експозиція. Ніби та ж проблема, але тут вона більш загострюється. За час поки фотоапарат збирає світло, освітленість може сильно змінитись. І наступний кадр знятий з тими ж налаштуваннями, буде недоекспонований, або пересвічений
Але не все так погано в панорамах. В них є і чимало плюсів, в порівнянні з ширококутними об’єктивами:
- Деталізація. Якщо робити все правильно, то в панорамі можна добитися більшої деталізації, ніж одним знімком на широкий кут.
- Дисторсія. При зйомці на широкий кут часто виникає дисторсія. При склеюванні панорами, знятої на об’єктиви з більшою фокусною відстанню дисторсія зазвичай менша.
- Кут огляду, яким би широким не був кут огляду вашого об’єктиву, буде обмежений. А от кут огляду панорами залежить лише від вас.
Щось понесло мене на панорами, хоча я збирався зробити огляд об’єктива. Але як би там не було, саме ці думки привели мене до покупки Fish eye лінзи. Далі більше особистих вражень про об’єктив. На відкритій (
f1/3.5) дуже милить.

Якщо закрити до
f1/8 то різкість уже хороша. Ще при фотографуванні вночі помітив, що лінза ловить більше світла, ніж її колеги. Треба менше часу на експозицію, що приємно вразило.

Дисторсія дуже помітна.

Якщо лінія горизонту знаходиться на по центру кадру, то її зігне.

Бленда незйомна, є одним цілим з об’єктивом. З однієї сторони це мінус, бо на повному кадрі не вийде циркулярний фіш-ай. З іншої - в такої конструкції є свої переваги. Наприклад, ви не згубите її, і при падінні чи контакті з чимось вона зіграє роль захисту. А це вагомо, бо при роботі з лінзою відстань сприймається неправильно. Об’єкти здаються далі, ніж насправді. І фотографуючи, наприклад, свого домашнього улюбленця, ви можете легко "наїхати" на кота. Дуже подобається знімати на нього в приміщеннях та за умов, коли мало простору.

Завалити горизонт з цим об'єктивом не так страшно. Іноді навіть корисно трохи змінити кут та ракурс свого погляду .

Об'єктив дуже специфічний. Чимало людей, отримуючи цей об'єктив, трохи граються ним, але він швидко їм набридає.

Я ще не награвся) Іноді важко зрозуміти, що матимеш на знімку, доки не заглянеш у видошукач. Він часто мене дивує. І я вважаю, що це добре.