Я дуже люблю широкий кут. І вже давненько почав шукати, що б поставити на новий повний кадр. Вимоги до об'єктива були наступними:
Ультра широкий кут. 20мм і більше
Висока світлосила. Я люблю фотографувати нічні пейзажі, і тут хороша світлосила була б не зайвою.
Не фішай. Бочкоподібна дисторсія набридла. Інколи це можна використати як художній прийом, але у більшості випадків я б хотів обійтися без ефекту бочки
Ручне фокусування. На такому об'єктиві автофокус є скоріш ворогом ніж другом. Спробуйте вночі сфокусуватись на нескінченність на автофокусному об'єктиві без шкали і ви зрозумієте.
Компактні розміри. Цей об'єктив я буду брати у походи, тому хотілося носити якомога менше зайвої ваги.
Ну і звісно ж Ціна. Щоб не довелося продати нирку.
Компактністю довелося пожертвувати, але ціна у цього об'єктива дуже демократична.
Кут огляду дуже великий, це зручно, коли необхідно знімати інтер'єр тісних приміщень або багато об'єктів.
Ну і звісно нічні пейзажі - те, для чого і брався цей об'єктив. Об'єктив збирає і пропускає величезну кількість світла навіть на невеликих витримках.
ƒ/2.8 13с. ISO1600
Слід бути обачним з фокусуванням: нескінченність може бути не на відповідній позначці, може бути переліт за нескінченність. Тому слідкуйте за фокусуванням на готових знімках.
Бо на пре-в'ю може здаватись, що все добре, а при збільшенні буде "мило". При закритті діафрагми до 5.6-8 такої проблеми майже немає.
Пряме і контрове світло об'єктив тримає добре. контраст падає не сильно. Це приємно, бо ймовірність того, що сонце потрапить в кадр з таким кутом огляду, дуже висока.
Мінімальна дистанція фокусування - 25см. Діафрагма 2.8 навіть може розмити фон. Боке особисто для мене досить приємне.
Висновки
Недорогий
Ультра широкий кут
Висока світлосила
Мульти-просвітлення
Виправлена дисторсія
Важкий
Габаритний
Не автофокусний
Незрозуміло, де нескінченність.
Samyang 14mm 1:2.8 UMC: недорогий, ультра-ширококутний, не автофокусний об'єктив (є версія з автофокусом, але вона втричі дорожча). Має високу світлосилу, при фокусуванні на ближніх дистанціях можна побачити "боке". Гарно підходить для з'йомки пейзажів, особливо нічних. Важкий та об'ємний, особливо з перехідним на Sony EF. Часто не зрозуміло де знаходить нескінченність, доводиться юстувати об'єктив або шукати її дослідним шляхом.